Dear valued Happy Card members,
Maxvalu Supermarket (“Maxvalu”) regrets to inform you that on November 4, 2024 we were aware of personal data breach by unauthorized access of personal information of Happy Card members which includes membership numbers, names-surnames, addresses, telephone numbers, ID card numbers and email addresses.
In response to the recent incident, Maxvalu has immediately collaborated with the relevant government agencies to conduct further investigation and implement the following preventive measures:
1. Unauthorized access to the data management system via the internet has been blocked.
2. Access rights to the data management screen have been reviewed and restricted.
3. A thorough investigation into the root cause is being conducted in collaboration with
external specialists.
4. The incident has been reported to the Personal Data Protection Commission and other
relevant authorities.
Please accept our sincere apologies for any inconvenience this has caused. Maxvalu is truly committed to provide assistance and support, and remedy to safeguard the personal information of Happy Card members. We confirm that there is no damage found at this time.
Maxvalu has no policy of sending SMS or links or requesting any download of application or file to our members. Please exercise more caution if being contacted in such manner.
If you receive a suspicious contact, incur damage or require additional information, please contact us through the following channels:
Customer Relations: Tel. 02-970-1825-30 ext 310 or Tel. 061-771-4780
E-mail address: CustomerService@aeonthailand.biz
Maxvalu Supermarket (Head Office)
78 Aeon Building Laksi, 2nd floor,
Changwattana Road, Anusawaree,
Bang khen, Bangkok
ハッピーカード会員のお客さまへ
平素よりイオンタイランドマックスバリュスーパーマーケット(「Maxvalu」)をご愛顧賜り、厚く御礼申し上げます。
この度、Maxvaluの「ハッピーカード」会員情報が、不正アクセスにより漏洩いたしましたことが2024年11月4日に判明いたしました。
その情報は会員番号、氏名、住所、電話番号、IDカード番号、及びメールアドレスです。
事件が発生したあと、Maxvaluは政府機関に相談しながら調査を行い、以下の対策を迅速 に実施しました。
今回の件に関しましてMaxvaluとしてこのような事態が発生しましたことを深くお詫び申し上げます。Maxvaluはハッピーカード会員情報の安全を確保するために会員のお客さまを支援し対応させていただきます。現時点で被害は確認されておりません。
MaxvaluはSMS やアプリをダウンロードするためのURL・データファイルを送るなどは一切行っておりませんので、そのような連絡に充分ご注意くださいます様お願い申し上げます。
不審な連絡があった場合や何か被害が発生した場合、ご質問などがある場合は以下の窓口にお問い合わせください。
電話番号:02-970-1825-30内線310 カスタマーサービス、または061-771-4780
メール:CustomerService@aeonthailand.biz
マックスバリュスーパーマーケット本社
78 Aeon Building Laksi, 2nd floor,
Changwattana Road, Anusawaree,
Bang khen, Bangkok
เรียน สมาชิก Happy Card
Maxvalu Supermarket (“Maxvalu”) ขอเรียนให้ท่านทราบว่า เมื่อวันที่ 4 พฤศจิกายน พ.ศ. 2567 Maxvalu ได้พบว่ามีการละเมิดข้อมูลส่วนบุคคลของสมาชิก Happy Card อันประกอบด้วยข้อมูลหมายเลขสมาชิก ชื่อ – นามสกุล ที่อยู่ หมายเลขโทรศัพท์ หมายเลขบัตรประชาชน อีเมล
จากเหตุการณ์ดังกล่าว Maxvalu ได้ปรึกษาหารือและตรวจสอบร่วมกับหน่วยงานของรัฐที่เกี่ยวข้อง และดำเนินมาตรการป้องกันอย่างเร่งด่วน ดังนี้
1.ปิดกั้นการเข้าถึงระบบจัดการข้อมูลโดยไม่ได้รับอนุญาต ผ่านทาง Internet
2. ตรวจสอบและจำกัดสิทธิ์การเข้าถึงหน้าจอการจัดการข้อมูล
3. ตรวจสอบหาสาเหตุอย่างละเอียดผ่านความร่วมมือกับองค์กรเฉพาะทางภายนอก
4.รายงานต่อคณะกรรมการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล (PDPC) และหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง
Maxvalu ขออภัยในเหตุการณ์ที่เกิดขึ้นและพร้อมให้ความช่วยเหลือ และเยียวยาเพื่อป้องกันความปลอดภัยของข้อมูลสมาชิก Happy Card Maxvalu ขอเรียนว่าขณะนี้ยังไม่พบความเสียหายใด ๆ
Maxvalu ไม่มีนโยบายในการส่ง SMS, ลิงก์หรือให้ดาวน์โหลดแอปพลิเคชันหรือไฟล์ข้อมูลใด ๆ แก่สมาชิก ขอให้สมาชิกเพิ่มความระมัดระวังหากได้รับการติดต่อในลักษณะดังกล่าว
หากสมาชิกได้รับการติดต่อที่น่าสงสัยหรือได้รับความเสียหาย หรือต้องการสอบถามข้อมูลเพิ่มเติม โปรดติดต่อเราผ่านช่องทางการติดต่อที่แสดงด้านล่างนี้
หมายเลขโทรศัพท์: 02-970-1825-30 ต่อ 310 ฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์, หรือ 061-771-4780
อีเมล: CustomerService@aeonthailand.biz
Maxvalu Supermarket (สำนักงานใหญ่)
78 อาคารอิออนหลักสี่ ชั้นที่ 2 ถนนแจ้งวัฒนะ
แขวงอนุสาวรีย์ เขตบางเขน กรุงเทพมหานคร